دکتر حسین رویوران:

پیروزی حزب الله قطعی است و امیدواریم سوریه نیز به‌ زودی به پیروزی قطعی برسد

اندیشکده قدس؛ دکتر حسین رویوران معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداخت و به برخی از سئوالات پاسخ گفت.
بر اساس این خبر و به نقل از روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، رویوران با اشاره به اینکه اسرائیل رژیمی بدون اصل و ریشه است گفت: گسترش ناامنی در منطقه را دو دسته از بازیگران بر عهده دارند که یک دسته آمریکا و رژیم صهیونیستی و دسته دیگر کشورهای وابسته عربی در منطقه هستند. وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای تأمین نیروی انسانی خود افراد را تا سن ۵۰ سالگی در ارتش به خدمت می‌گیرد افزود: این نیروها هر سال آموزش دیده و در آمادگی کامل هستند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در اجلاس مهم سال ۲۰۰۸ راهبردهای آینده رژیم صهیونیستی تعیین شد افزود: رژیم صهیونیستی پس از به چالش کشیده شدن برتری نظامی اش در جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ و ۸ و ۵۱ روزه، ایده دیگری را جایگزین برتری نظامی خود کرد و نوعی معادله برای بازسازی خود تبیین کرد که آن ایده گسترش ناامنی در منطقه است چرا که امنیت رژیم صهیونیستی در گرو گسترش ناامنی در کشورهای منطقه است.

معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن اشاره به اینکه در این کار هم امریکا و اکثر کشورهای استعماری اروپا به یاری رژیم صهیونیستی آمده اند و بعضی از کشورهای منطقه مانند ترکیه و عربستان و قطر و اردن و کویت و امارات متحده عربی به عنوان پیمانکار رژیم صهیونیستی عمل می کنند و مدیریت جنگ نیابتی در واقع با این دولت ها است. افزود: نیروهای تروریستی – تکفیری به عنوان نیروهای نیابتی در منطقه عمل می کنند و هدفشان هم از طریق افزایش هزینه ها تضعیف و نهایتا نابودی محور مقاومت است که به رهبری ایران توانسته است به پیروزی های بزرگی در عرصه های سیاسی و نظامی دست پیدا کند.

دکتر حسین رویوران با تاکید بر اینکه اکنون محور مقاومت قدرت های بزرگ اقتصادی و نظامی جهان را به چالش کشیده است و این قدرت ها برای محار این محور چاره ای جز لشکر کشی به منطقه پیدا نکرده اند اما این حضور نظامی بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی جهان را دچار بحران شدید اقتصادی کرده است اظهار داشت: بیداری اسلامی یکی دیگر از مهمترین چالش‌هایی بود که آمریکا با آن روبه‌رو شد و مقابله با بیداری یکی از اهداف بحران سوریه بوده است.

معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به اینکه در جنگ سوریه و عراق، هدف همچنان ایران است گفت: اگر سوریه از معادله مقاومت خارج شود ارتباط ایران و عراق با لبنان و فلسطین قطع می‌شود. وی تصریح کرد: ایران در ابتدا فقط موضع سیاسی داشت اما پس از سه سال از جنگ دید نمی‌تواند در مقابل این بحران بی‌تفاوت باشد چرا که پس از آن نوبت حمله به حزب الله و ایران بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

http://qodsthink.ir/?p=10443

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: