توافق اسرائیل و بحرین برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم

اندیشکده قدس؛ وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی از امضای توافقی با کشور بحرین برای همکاری و تبادل اطلاعات در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، پیوند و نزدیکی میان بحرین و رژیم صهیونیستی هر روز در حال افزایش بوده و این روابط از نمودهای معمول در روند عادی سازی روابط فراتر رفته و به شراکت های امنیتی، نظامی و اقتصادی توسعه یافته است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی آنچه در این وزارتخانه «کمیته مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم» نامیده می شود یادداشت تفاهمی با کمیته اطلاعات مالی بحرین امضا کرده است.

این وزارتخانه اسرائیلی افزود این یادداشت تفاهم به تقویت همکاری و تبادل تجارب و اطلاعات مالی میان طرفین برای تقویت مبارزه مشترک با پولشویی و تامین مالی تروریسم منتهی خواهد شد.

کمیته مقابله با پولشویی رژیم صهیونیستی رابطه با همتای بحرینی خود در چارچوب تقویت همکاری منطقه ای به طور کلی و مبارزه با جرایم مالی را دارای اهمیتی ویژه توصیف کرد.

رسانه های رژیم صهیونیستی پس از امضای توافق عادی سازی روابط و ایجاد رابطه میان اسرائیل و بحرین اعلام کردند این توافق فرصت های زیادی برای فعالیت اقتصادی میان طرفین ایجاد خواهد کرد. با این حال در این میان نگرانی هایی نسبت به سوء استفاده از تامین مالی فعالیت های ممنوعه از سوی اسرائیل که می تواند بر روابط اقتصادی تاثیرگذار باشد وجود دارد.

در همین رابطه ایلیت اوستروفیتش رئیس کمیته مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم رژیم صهیونیستی در مراسم امضای این توافق در منامه گفت: از تقویت همکاری و تبادل اطلاعات مالی میان اسرائیل و شرکای بحرینی خوشحال هستم، این اقدام که برای اولین بار انجام می شود فعالیت های اطلاعاتی مشترک برای حمایت از سلامت ساختارهای مالی اسرائیل و بحرین را تقویت خواهد کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

http://qodsthink.ir/?p=10669

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: