پاسخ به شبهات؛

آیا فلسطینی‌ها ناصبی‌اند؟

اندیشکده قدس؛ وجود میدانی به نام «ابن ملجم مرادی» در یکی از مناطق اصلی غزه که مجسمه ابن ملجم در وسط میدان قرار دارد و روی تابلوی این میدان نوشته شده: «مرحبا به این ضربت»، شایعه بوده یا واقعیت است؟
گفته می‌شود که فلسطینیان به خون شیعیان تشنه هستند و این مهم در سال های اخیر و با شدت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین هربار مطرح می‌شود.

مدعیان ناصبی بودن مردم فلسطین، به این سؤال جواب دهند که چگونه مردمی می‌توانند به اهل بیت جسارت داشته باشند و هم آنقدر برای آنها احترام و تقدس قائل باشند که نامشان را بر مساجد خود بگذارند، چرا که مسجدی به نام الامام علی بن ابی طالب واقع در نابلس، مسجد فاطمه الزهرا (س) واقع در جنوب طولکرم، مسجد الحسین بن علی واقع در غزه و نیز در الخلیل، مسجد الحسین بن علی واقع در خیابان عین سارهًْ شهر الخلی، گواه بر ردّ چنین شایعاتی است که تنها هدفش اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است.

افزون بر این گرایش دو تن از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شهید دکتر فتحی شقاقی و شهید محمود شحاده به مذهب شیعه، در سالیان اخیر گرایش مردم فلسطین به تشیع را بسیار چشمگیر کرده است چندانکه طبق یک آمار در حال حاضر حدود ۷۰۰۰۰هزار شیعه فلسطینی در مناطق اشغالی وجود دارد.

اهمیت این موضوع تا جایی بوده است که رهبر معظم انقلاب در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان که در تاریخ ۲۲/۲/۸۸ صورت گرفت، در پاسخ به این شبهه فرمودند:  “در بحبوحه‌ی این حرف‌ها، یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل می‌کند؛ دائم می‌روند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی کمک می‌کنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، می گویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند!؟ بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی!؟ اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند.”

همچنین در مورد شبهه ناصبی بودن مردم فلسطین، شهید مطهری در سال ۱۳۴۹ سخنانی داشته‌اند که در ادامه آن را می‌خوانیم:

«یک وقتی شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضی‌ها شایع است، یک وقتی دیدم یک کسی می‌گفت: این فلسطینی‌ها ناصبی هستند. ناصبی یعنی دشمن علی علیه السلام. ناصبی غیر از سنی است. سنی یعنی کسی که خلیفه بلا فصل را ابوبکر می‌داند و علی علیه السلام را خلیفه چهارم می‌داند و معتقد نیست که پیغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب کرده است. می‌گوید پیغمبر کسی را به خلافت نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب کردند. سنی برای امیرالمؤمنین احترام قائل است چون او را خلیفه چهارم و پیشوای چهارم می‌داند و علی را دوست دارد. ناصبی یعنی کسی که علی را دشمن می‌دارد. سنی مسلمان است ولی ناصبی کافر است، نجس است. ما با ناصبی نمی‌توانیم معامله مسلمان بکنیم. حال یک کسی می‌آید می‌گوید این فلسطینی‌ها ناصبی هستند. آن یکی می‌گوید. این به آن می‌گوید، او هم یک جای دیگر تکرار می‌کند و همین طور. اگر ناصبی باشند کافرند و در درجه یهودی‌ها قرار می‌گیرند. هیچ فکر نمی‌کنند که این، حرفی است که یهودی‌ها جعل کرده‌اند. در هر جایی یک حرف جعل می‌کنند برای اینکه احساس همدردی نسبت به فلسطینی‌ها را از بین ببرند. می‌دانند مردم ایران شیعه‌اند و شیعه دوستدار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است، برای اینکه احساس همدردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل می‌کنند. در صورتی که ما یکی از سال‌هایی که مکه رفته بودیم، فلسطینی‌ها را زیاد می‌دیدیم، یکی از آنها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت من شیعه هستم، این رفقایم سنی‌اند. معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان می‌گفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم. همین لیلا خالد (۲) معروف، شیعه است. در چندین نطق و سخنرانی خودش در مصر گفته من شیعه‌ام. ولی دشمن یهودی یک عده مزدوری را که دارد، مأمور می‌کند و می‌گوید: شما پخش کنید که اینها ناصبی‌اند. قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبت هایی نسبت به افرادی که جزو شما هستند و مثل شما شهادتین می گویند، شنیدید وظیفه‌تان چیست.»(شهید مطهری، آشنایی با قرآن، جلد ۴، پاورقی صفحه ۳۲)

ولی دشمن یهودی یک عده مزدوری را که دارد، مأمور می‌کند و می‌گوید: شما پخش کنید که اینها ناصبی‌اند. قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبت هایی نسبت به افرادی که جزو شما هستند و مثل شما شهادتین می‌گویند، شنیدید وظیفه‌تان چیست.»(همان)

از سوی دیگر جستجوی ساده در اینترنت و وارد کردن نام میدانی که شبهه وجود آن را مطرح ساختند، چه به زبان عربی (ساحه ابن ملجم)  و چه انگلیسی(Ibn Moljam SQ) ، فاقد هیچ گونه نشانی در میدان غزه و یا حتی مکان های دیگر در این سرزمین است.

با این ادله مشخص است که دشمنان اسلام تنها با هدف تفرقه افکنی میان مسلمانان از انواع ابزار کمک می‌گیرند تا با ایجاد شبهه میان شیعه و سنی بر آنها مسلط شوند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

http://qodsthink.ir/?p=8719

حجت مردانه زاده

حجت مردانه زاده

من از سال 1388 با دنیای وب آشنا شدم و علاقه زیادی به مباحث فناوری، برنامه نویسی و حوزه های تکنولوژی دارم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: