دکتر حسین رویوران:

گسترش ناامنی در کشورهای منطقه ضامن بقای رژیم صهیونیستی است

اندیشکده قدس؛ حسین رویوران معاون سیاسی و امور بین الملل حمعیت دفاع از ملت فلسطین ظهر چهارشنبه در صدر هیاتی و به همراهی دبیر و اعضای هیات اجرایی دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در استان گیلان در نشست بصیرتی «بررسی و تحلیل مسائل منطقه» در سالن کنفرانس دانشگاه فنی شهید چمران رشت حضور پیدا کرد.
براساس این خبر و به نقل از روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، وی با اشاره به اینکه  اسرائیل رژیمی بدون اصل و ریشه است و ملت آن در سرزمین فلسطین هیچ پیشنه تاریخی ندارند گفت: مسئولان رژیم صهیونیستی با توجه به شکست های مستمر ارتش صهیونیستی در برابر محور مقاومت در چهار جنگ سال های اخیر، به این نتیجه رسیده اند امنیت رژیم صهیونیستی در گرو گسترش ناامنی در کشورهای منطقه است.

رویوران با بیان اینکه گسترش ناامنی در منطقه را دو دسته از بازیگران بر عهده دارند اظهار داشت: یک دسته آمریکا و رژیم صهیونیستی و دسته دیگر کشورهای وابسته عربی در منطقه هستند. وی با طرح این سوال که آیا ایجاد ناامنی در منطقه نیازی از رژیم صهیونیستی را برطرف می‌کند تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بدون اصل و ریشه است و ملت آن در گذشته بسیار دور از منطقه ریشه کن شده‌اند ولی در یک پرژه سیاسی – اقتصادی قدرت های استعماری یک عده مهاجر  را به فلسطین آورده اند در فرآیند “nation state” ملیت‌سازی کردند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه ملت ایران، ملتی با پیشینه ارزشمند و با هویت است افزود: اما رژیم صهیونیستی این هویت اصیل را ندارد و برای استمرار خود به مکانیزم‌هایی از جمله قدرت نظامی نیازمند است. وی با اشاره به اینکه توان نظامی رژیم صهیونیستی از توان ۲۲ کشور عربی منطقه بیشتر است گفت: غرب برتری رژیم صهیونیستی را تضمین کرده است و در بیشتر جنگ‌ها از جمله جنگ سال‌های ۶۷ و ۷۳، فرانسه، آلمان و آمریکا جنگ افزارهای این رژیم را تأمین می‌کردند.

معاون سیاسی و امور بین الملل حمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان یک پایگاه نظامی غرب تعریف شده است از این روی این رژیم برای تأمین نیروی انسانی خود افراد را تا سن ۵۰ سالگی در ارتش به خدمت می‌گیرد افزود: این کشور ۳۰۰ هزار نفر ارتشی کادر و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ذخیره دارد که در صورت نیاز از این نیروهای حرفه‌ای ذخیره در جنگ استفاده می‌کند. وی با اشاره به اینکه این نیروها هر سال آموزش دیده و در آمادگی کامل هستند گفت: برای مثال زمانی که در جنگ ۷۳ رژیم صهیونیستی در آستانه شکست بود به سرعت ظرف ۷۲ ساعت نیروهای ذخیره خود را به میدان آورد تا پیروزی خود را تضمین کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در اجلاس مهم سال ۲۰۰۸ راهبردهای آینده رژیم صهیونیستی تعیین شد افزود: رژیم صهیونیستی پس از به چالش کشیده شدن در جنگ‌های پیشین، ایده دیگری را جایگزین برتری نظامی خود کرد و نوعی معادله برای بازسازی خود تبیین کرد که آن ایده گسترش ناامنی در منطقه است چرا که امنیت رژیم صهیونیستی در گرو گسترش ناامنی در کشورهای منطقه است.

دکتر رویوران گفت: بسیاری از نیروهای تکفیری در یک برنامه هماهنگ امریکایی – اروپایی و اسرائیلی  در سال ۲۰۱۱ به سمت عراق و سوریه هدایت شدندجنگی را به این دو کشور تحمیل کردند. در این جنگ کشورهای عربی مانند اردن، قطر، عربستان، امارات متحده عربی ، کویت و دولت ترکیه به عنوان هم  پیمان محور غربی – صهیونیستی  نقش ویژه ای را بر عهده گرفته اند تا جایی که کشوری مانند قطر می‌گوید حتی اگر آمریکا حمایت خود را از جریان های تکفیری قطع کند ما به حمایت خود ادامه می‌دهیم.

این تحلیلگر برجسته مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی جهان است تصریح کرد: بیش از ۵۰ پایگاه نظامی آمریکایی در دنیا وجود دارد و بیشترین ناوهای هواپیمابر دنیا متعلق به آمریکاست. نماد اقتصادی آمریکا یعنی برج های دوقلو و نماد نظامی پنتاگون که وزارت دفاع محسوب می‌شود در ۱۱ سپتامبر از سوی القاعده‌ای مود حمله قرار گرفت که ساخته دست خود آمریکا بود و از طریق دو نیروی تکفیری، بن لادن سعودی و ایمن الظواهری مصری به‌وجود آمد.

معاون سیاسی و امور بین الملل حمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه آمریکا با بهانه این عملیات تروریستی به منطقه لشکر کشی کرد و هدف از این عملیات هم تحدید ایران و زمینه سازی برای  برای حمله به ایران بود. وی با تاکید بر اینکه امریکا برای اینکار  دو سناریو طراحی کرده بود، یاد آور شد: آمریکا برای ضربه زدن به ایران از کوچک به بزرگ عمل کرد به این معنی که با ایجاد ناامنی در منطقه قصد داشت دست و پای ایران را قطع کند اما با سقوط دیکتاتورهای کشورهای عراق و افغانستان جایگاه ایران افزایش پیدا کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا با جنگ‌های پیاپی دچار بحران شدید اقتصادی شد خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی یکی دیگر از چالش‌هایی بود که آمریکا با آن روبه‌رو شد. وی با بیان اینکه آمریکا پس از این چالش‌ها به مراکز مطالعات محتاج شد افزود: این مراکز پیشنهاد براندازی نظام در سوریه با همکاری القاعده را به دولت آمریکا پیشنهاد کردند تا محور مقاومت را به چالش بکشند.

رویوران با اشاره به اینکه در جنگ سوریه و عراق، هدف همچنان ایران است اظهار داشت: اگر سوریه از معادله خارج شود ارتباط ایران و عراق با لبنان و فلسطین قطع می‌شود. وی با بیان اینکه ایران در ابتدای حمله تروریستی به سوریه دخالتی نکرد تصریح کرد: ایران در ابتدا فقط موضع سیاسی داشت اما پس از سه سال از جنگ دید نمی‌تواند در مقابل این بحران بی‌تفاوت باشد چرا که پس از آن نوبت حمله به حزب الله و ایران بود.

معاون سیاسی و امور بین الملل حمعیت دفاع از ملت فلسطین پیروزی محور مقاومت را قطعی خواند و گفت: به نظر می رسدعراق تا پایان سال جاری از نیروهای تکفیری پاکسازی خواهد شد همچنین امیدواریم سوریه نیز که ۶۰ درصد شرق حلب را پس گرفته است به‌زودی به پیروزی قطعی برسد.


Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

http://qodsthink.ir/?p=10440

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: