بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس ۱۳۹۸

اندیشکده قدس؛ جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان گیلان در بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس خواستار حضور با شکوه مردم در این راهپیمایی بزرگ شد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان گیلان در این بیانیه آمده است:

روز قدس، روز اسلام است. روز قدس، روز نجات قبله نخست و جایگاه معراج پیامبر اسلام از اشغال صهیونیسم است. روز قدس، روز عمل به تکلیف الهی در آیه کریمه «و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا» است.

روز قدس، روز عمل به فرمان رسول الله(ص) که فرمود : «  مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لِلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ». روز قدس، روز نمایش قدرت اسلام است. روز قدس، روز شرافت مسلمانی است. روز قدس، روز بیداری است. روز قدس، روز وحدت است. روز قدس، روز مقابله با توطئه های غربی، عربی و عبری است.

جهان و خصوصا جهان اسلام در حالی به استقبال چهلمین سال روز جهانی قدس می روند که از یک سو با دستآوردهای عظیم جهان اسلام در عرصه تقابل با جریان صهیونیسم جهانی و اسرائیل هستیم مانند، آزاد سازی جنوب لبنان، آزاد سازی باریکه غزه، شکل گیری محور مقاومت در سطح منطقه، شکست تروریسم تکفیری در عراق و سوریه و لبنان، آشکار شدن چهره خیانتکار رژیم های عربی، گسترش شکاف های داخلی در رژیم صهیونیستی، گسترش موج مخالفت با اسرائیل در سطح جهانی مانند جنبش تحریم اسرائیل (B D S). بی تردید همه این دستآوردها حاصل توجه دادن جهان اسلام و جهانیان به مسئله فلسطین از سوی امام خمینی(ره) با ابتکار روز جهانی قدس است.

از سوی دیگر جریان سلطه که امام خمینی (ره) آن را صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی می نامید، یکی از خطرناک ترین طرح های خود علیه فلسطین و جهان اسلام را به صحنه آورده است. طرحی امریکایی – صهیونیستی که با هدف نهایی کردن بحران فلسطین بر اساس خواست اسرائیل است. طرحی که مهمترین مهره های اجرای آن، رژیم های وابسته و فاسد عربی و در راس آنها رژیم های عربستان، امارات و بحرین قرار دارند. طرحی موسوم به معامله قرن، که از حدود سه سال پیش کلید آن در اجلاس ریاض با سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در حضور رهبران و شخصیت های ۵۴ کشور اسلامی زده شد. طرحی که بر پایه تشدید تضاد در جهان اسلام و با حذف صورت مسئله فلسطین به عنوان محور وحدت آفرین به نفع اسرائیل است.

بر این اساس روز جهانی قدس در چهل سالگی خویش از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است و حضور پر شورتر و گرمتر عموم مردم ، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، در واقع نمایش قدرتی برای مقابله با این طرح خطرناک و سلطه طلبانه است.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن گرامیداشت همه تلاش های جوامع اسلامی و جانفشانی مقاومین و شهدای راه مقدس آزادی فلسطین و حذف جرثومه فساد استعمار در منطقه یعنی  اسرائیل و نیز محکوم کردن همکاری خیانتکاران حاکم بر برخی کشورهای اسلامی مانند آل سعود، آل زاید، آل خلیفه و آل حمد و حکام مصر و اردن در توطئه ضد جهان اسلامی معامله قرن و خصوصا برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در اجلاس صهیونیستی بحرین، از اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی و مراسم روز جهانی قدس دعوت به عمل می آورد و اعلام می دارد که این حضور گسترده و گرم و فریادهای اعتراض به اقدامات دشمنان و خائنان ملل منطقه، همانطور که امام خمینی(ره) تاکید داشتند، خود نمایش قدرتی موثر است و فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود و مرگ بر آل خلیفه و مرگ بر آل زاید بیش از یک میلیارد مسلمان و میلیاردها نفوس آزادی خواه جهان، بی هیچ تردیدی تاثیر شگرف خود را برجای خواهد نهاد.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین
۱۳۹۸ هجری شمسی
رمضان کریم سال ۱۴۴۰ هجری قمری

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

http://qodsthink.ir/?p=10510

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: